Persbericht 13 februari 2014

NA DE LIONS, NU OOK EEN GIFT VAN DE DONDERDAGMIDDAG HANDWERKGROEP VAN “DE LINDONK” VOOR HET WATERPUTTEN PROJECT VAN DE STICHTING IRSA FOUNDATION.

Donderdag 13 februari 2014. Tijdens de wekelijkse bijeenkomst van de dames van de donderdagmiddag handwerk- en breigroep van de Lindonk konden twee bestuursleden van de Stichting IRSA Foundation worden verrast met een cheque die goed was voor de realisatie van weer een waterput in het project Svay Thom Village in Cambodja. De hutjes daar zijn verstoken van stromend water en de Foundation heeft zich ten doel gesteld zoveel mogelijk van deze huisjes te voorzien van een waterput. Eén project waar de Stichting zich sterk voor maakt. Dit in vervolg op een donatie van de Lionsclub Swindregt Were, die eind vorig jaar eveneens de Stichting verblijdde met een donatie waardoor er weer twee waterputten konden worden geslagen.

De Stichting IRSA Foundation is een jonge stichting die op 25 oktober 2012 is opgericht. Het motto van het bestuur is “de ander is altijd dichtbij” en de doelstelling is het verbeteren van de leef- en woonomstandigheden van mensen die beneden het minimale bestaansniveau moeten leven, dit in de breedste zin van het woord. Deze doelstelling wordt vorm gegeven in projecten, mogelijk gemaakt door giften en donaties. De bestuursleden van de Stichting vertoonden zich bijzonder verrast door het enthousiasme van de dames die hun eindproducten, prachtige samengestelde dekens, kinderkleding etc. tijdens diverse braderieën hebben verkocht en het resultaat geheel ter beschikking van de mensen in Cambodja hebben gesteld,  De penningmeester van de Stichting, Annemarie van Noort was zeer in haar nopjes met de cheque die door de vrijwilligers van de groep, namens de dames van de groep aan de Stichting werd uitgereikt.

Naast de donatie van de dames van de handwerkgroep van de Lindonk en ook die van de Lionsclub Swindregt Were heeft de Stichting het afgelopen jaar diverse giften mogen ontvangen van bedrijven en particulieren waardoor er nu reeds een kleine tiental putten zijn gerealiseerd. De Stichting heeft een ANBIstatus en heeft zich ten doel gesteld in 2014 minimaal iedere 2 maanden een waterput te realiseren, een doelstelling die ook in 2013 is gehaald. Uitgebreide informatie is op de website www.irsafoundation.nl te lezen en hier zijn ook de nieuwsbrieven te downloaden. Maar uiteraard is het ook mogelijk mondelinge informatie in te winnen. Secretaris Kees van Noort (078 – 6129482) of voorzitter Dirk Visser (06 – 55148955) geven graag antwoord op uw vragen.