Persbericht januari 2014

PERSBERICHT

FOUNDATION De Stichting IRSA Foundation is een jonge stichting die op 25 oktober 2012 is opgericht. Het motto van het bestuur is “de ander is altijd dichtbij” en de doelstelling is het verbeteren van de leef- en woonomstandigheden van mensen die beneden het minimale bestaansniveau moeten leven, dit in de breedste zin van het woord. Deze doelstelling wordt projectmatig geïnitieerd en wordt geëffectueerd middels giften en donaties. Het huidige project loopt in Svay Thom Village, een gehucht vlakbij Siem Reap, de derde stad van Cambodja. De hutjes daar zijn verstoken van stromend water en de Foundation heeft zich ten doel gesteld zoveel mogelijk van deze huisjes te voorzien van een waterput. De Stichting IRSA Foundation heeft hiertoe ook een verzoek voor een donatie ingediend bij de Lionsclub Swindregt Were en deze heeft het verzoek positief gehonoreerd en middels deze donatie was het mogelijk eind vorig jaar een tweetal putten te slaan en twee gezinnen weer enorm gelukkig te maken met een eigen waterput.

Naast de donatie van de Lionsclub Swindregt Were heeft de Stichting het afgelopen jaar diverse giften mogen ontvangen van bedrijven en particulieren waardoor er nu reeds een kleine tiental putten zijn gerealiseerd. De Stichting heeft een ANBI-status en heeft zich ten doel gesteld in 2014 minimaal iedere 2 maanden een waterput te realiseren, een doelstelling die ook in 2013 is gehaald. Meer uitgebreide informatie is op de website www.irsafoundation.nl te lezen en ook zijn hier de nieuwsbrieven te downloaden. Maar uiteraard is het ook mogelijk mondelinge informatie te verstrekken. Secretaris Cees van Noort (078 – 6129482) of voorzitter Dirk Visser (06 – 55148955) geven graag antwoord op uw vragen.

Een compilatie van de twee putten welke mede door de donatie van de Lionsclub Swindregt Were zijn gerealiseerd. Download het hele verslag met alle foto's hier.

De familie: Pek ruon (49 jaar), Bun yearng (47 jaar), Pek sophear (7 jaar, zit in de 2e klas), Pek haynan (4 jaar, nog niet naar school), Pek narain (2 jaar, nog niet naar school).

De tweede put was voor de familie: Kruoch khan (grootmoeder 68 jaar), Kong yong (43 jaar en de man van Hearn sokhon), Hearn sokhon (48 jaar), Yong sokhean (19 jaar, studeert) en Yong bunyi  (hij is 17 jaar, niet op de foto, maar naar school).

IRSA Foundation is dan ook de Lionsclub Swindregt Were uitermate dankbaar voor hun gift, waardoor twee gezinnen bijzonder gelukkig zijn gemaakt.

Hendrik Ido Ambacht, januari 2014 Namens het Bestuur,

Dirk J. Visser (voorzitter).